Door de structuur die RADAR biedt, komt de klant regelmatig tot andere inzichten

2019-03-24T22:42:48+00:00

Afgelopen september kwam Stefan Peterse het RADAR-team versterken. De hoogste tijd om ‘onze’ nieuwe consultant te spreken over zijn bevindingen.

Stefan begint direct enthousiast te vertellen “Een warm bad, is het eerste dat in mij opkomt. Zowel in- als extern. De positieve houding onderling en naar de klant, is opmerkelijk te noemen. De afstand die je verwacht doordat de klant steeds meer online doet, is bij RADAR niet merkbaar. Een klant is bij RADAR echt een persoon met een verhaal.”

De loopbaan van Stefan begon bij een accountantskantoor, nadat hij zijn studie bedrijfseconomie in Amsterdam had afgerond. Al snel kwam zijn affiniteit voor procesoptimalisatie en automatisering naar voren. Het was dan ook niet zo vreemd dat hij na tien jaar de overstap maakte naar Alure. “Een goede combinatie”, aldus Stefan. “Vanuit de klant ben je vooral gericht op je eigen bedrijfsproces en vind je eigenlijk dat alle aanpassingen in de software ingewilligd zouden moeten worden. Maar in de praktijk ligt dat allemaal anders en moeilijker. Daar kwam ik snel achter na mijn overstap.”

“Als alle wensen worden toegevoegd, heeft dat consequenties voor de software. Het wordt een gedrocht. Tevens geloof ik meer in een generieke oplossing, dan in maatwerk. Een oplossing die op de achtergrond veel kan, maar aan de voorkant het gebruikersgemak uitstraalt. RADAR heeft veel ervaring in de accountancybranche en dat zie je terug in de applicatie. Functionaliteiten die er voor deze branche toe doen, dat is belangrijk. Ook voor mij als consultant.”

Stefan: “Als ik bij de klant binnenkom, is mijn eerste vraag: ‘Wat moeten wij doen om RADAR een succes te laten zijn voor jou?’. Dat is voor ieder bedrijf anders. In eerste instantie zullen wij ons richten op de functionele inhoud, maar gezien mijn achtergrond, kijk ik ook graag naar het interne proces. Door de structuur die RADAR biedt, komt de klant regelmatig tot andere inzichten”.

“De applicatie leren kennen en de mogelijkheden goed weten te benutten, vraagt om tijd en aandacht. Ik vind het oprecht jammer als klanten van start gaan met RADAR en niet de tijd vinden om dit te doen. Een gemiste kans wat mij betreft.”