De voordelen van een online CRM webapplicatie

2019-03-06T18:22:22+00:00

Een goede eerste indruk is goud waard

De ‘zachte’ kant van CRM wordt vaak onderschat. In eerste instantie wil je als bedrijf direct het voordeel ervaren van een CRM-applicatie. Tijdens het dagelijkse werk wil je makkelijk een document kunnen aanmaken en je e-mails opslaan. Taken uitvoeren en weten welke werkzaamheden er volgende dag of week op de agenda staan. Wat ons betreft zijn dit standaard eigenschappen van een CRM-applicatie.

Een goede applicatie zorgt dat jij via een bepaald proces werkt, stuurt jou in een bepaalde richting. Hierdoor kijk je anders naar je klanten. Weet je precies waar je klant zich bevindt in zijn proces en je weet wat hij van jou verwacht.

Maar dit begint allemaal met oprechte betrokkenheid. Luister actief naar de verhalen en zorg dat je deze informatie vastlegt. Dit kunnen zakelijke aspecten zijn, maar ook persoonlijke. Tijdens een volgend gesprek kan je daar dan ook makkelijk aan refereren.

Een dashboard met nuttige informatie

Een overzichtelijk dashboard waarin je direct alle nuttige informatie voorhanden hebt, is dan essentieel. Wat voor de één nuttig is, is dat voor een ander niet.

Een dashboard, per individu samen te stellen, geeft een overzicht van de elementen die jij als eerste wilt zien. Waarbij je altijd kunt afdalen naar de details van een bepaalde opdracht.